Haber

Ramazan Bayramı’nda çikolata alışverişini son ana bıraktık.

Perakende departmanının alışveriş verilerini gerçek zamanlı olarak toplayan Trendbox, Ramazan Bayramı alışveriş bilgilerini açıkladı. Trendbox’ın verilerine göre 2023’te çikolata alışverişi bayram sabahına bırakılırken, geçen yılki bayram dönemine göre satışı en çok artan ürünler sırasıyla ikramlık çikolata, ikramlık lokum, çay ve Türk kahvesi oldu.

 

Türkiye’nin dört bir yanından yapılan alışverişlerin bilgilerini IOT (nesnelerin interneti) teknolojisi ile gerçek zamanlı olarak toplayan ve analiz eden Trendbox, perakende sektörünün market, büfe ve küçük market gibi ölçüm noktalarında ramazan ayı ilan etti. tatil alışveriş istatistikleri. Trendbox’ın verdiği bilgiye göre bu yıl Ramazan Bayramı’nda geçen yıla göre en fazla satış artışı %17 ile çikolata olurken, onu %12 artışla Türk Kahvesi ve %12 artışla Türk Kahvesi izledi. %. Çikolatalı ikram kategorisinde satışların en yoğun olduğu gün bayramın ilk günü olurken, ikramlı lokum satışları arife günü zirve yaptı.

Gençler çikolatayı, yaşlılar lokumu tercih ediyor.

Ramazan Bayramı verilerini değerlendiren Trendbox Genel Müdürü Ozan Tezer, “Trendbox’ın verilerine göre geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Ramazan Bayramı alışverişlerinde ilk sırayı çikolata ve lokum aldı. Bir önceki haftaya göre bir önceki haftaya göre çikolatada yüzde 60, lokumda yüzde 48, kolonyada yüzde 36 artış oldu. Bu yıl ikramlık çikolata satışlarının bayramın ilk günü sabah 07.00 ortası ile 11.00 saatleri arasında, ikramlık lokum satışının ise bayramın arifesinde 14.00 ortası ile 17.00 saatleri arasında yapıldığına dikkati çeken, Tezer sözlerine şöyle devam etti: Gün içinde yapılan çikolata satışlarının toplamını aştı. Bilgilerimiz bölgelere göre incelendiğinde genç nüfusun yoğun olduğu bölgelerde çikolata satışlarının, 65 yaş üstü bireylerin yaşadığı bölgelerde ise lokum satışlarının arttığını gözlemliyoruz. Gençler bayram alışverişini bayram sabahına bırakırken, 65 yaş üstü tüketicilerin alışverişlerini daha erken yaptığını gördük. Bu tüketici alışveriş trendinin önümüzdeki tatilde de aynı şekilde gerçekleşeceğini tahmin ediyoruz.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

erfelekajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu