Haber

RTÜK Üyesi İlhan Taşcı Açıkladı: Rtük; Halk Tv, Deprem Yayınları İçin Tele 1 ve Fox Tv İçin Ceza Kararı Aldı

Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Üyesi İlhan Taşcı, Halk TV ve Tele 1’e yüzde 5 idari para cezası ve 5 kez program durdurma, FOX TV’ye yüzde 3 idari para cezası verildiğini açıkladı. .

RTÜK, 6 Şubat’ta Kahramanmaraş’ta meydana gelen deprem felaketinin ardından Halk TV, FOX TV ve Tele 1’e yayınları nedeniyle ağır cezalar verdi.

İlhan Taşcı, Üst Kurul’un Halk TV, FOX TV ve Tele 1’e verdiği cezalarla ilgili detaylı açıklama yaptı. Taşcı, sosyal medya hesabından şu mesajları paylaştı:

RTÜK, TİP İstanbul Milletvekili Ahmet Şık’ın deprem bölgesinden katıldığı yayın nedeniyle Halk TV’ye, sağcı iktidarın eleştirileri nedeniyle programı 5 kez durduran Tele 1’e 5 kez para cezası verdi. Merdan Yanardağ ve Emre Kongar’ın 18 Dakika programını verdi.

Fox’taki Medium Page ve Halk TV’deki Halk Meydanı, özgür düşünce oluşumunu engellediği için yüzde 3’er para cezasına çarptırıldı. Tüm bu cezalar deprem sonrası yapılan yorumlara ve haberlere dayanıyordu. Haber yapmanın suç, toplum içinde küfretmenin ‘özgürlük’ sayıldığı bir dönemde yaşıyoruz.

“HAKKIN TAKİP EDENLERİ SUSTURMAK İSTİYORLAR, HAKKI AYIRLAYANLAR VE SANSÜRLER SIRTTAN VURUYOR”

Aradan geçen iki haftaya rağmen çadır sorunu bile çözülmedi ve medya ‘salon salomonje çadırı’ ve ‘deprem oldu ama keyfim yerinde’ haberlerini övüyor. Gerçeği çarpıtanların, sansürleyenlerin sırtı sıvazlanırken, gerçeğin peşinden gidenler suskunluk içinde boğulmak isterler.

Gerçekleri aktarmamak, binlerce vatandaşımızın feryadını duyurmamak ayıptır, suçtur, gazetecilik mesleğine ihanettir. Hele devletin valisi bile ‘gerçeği’ kabul etmişken! Bütün acelesi seçimlerde güç kaybetmemek için. Battıkça çırpınıyorlar, çırpındıkça batıyorlar!

“FATİH ALTAYLI’NIN DEPREM YARDIM KAMPANYASININ RTÜK TALİMATLARIYLA ÖNLENMİŞ OLDUĞUNU AÇIKLADIĞI PROGRAMLA İLGİLİ RAPOR OLAĞANÜSTÜ BİR ŞEKİLDE GERİ ALINDI”

Fatih Altaylı’nın RTÜK’ün talimatıyla deprem yardım kampanyasının engellendiğini açıkladığı ve RTÜK üyelerine tartışılmak üzere dağıtılan programa ilişkin rapor olağanüstü şekilde geri çekildi. Sağduyu galip geldiyse sorun yok, umarız daha ağır bir cezanın hazırlığının habercisi değildir.”

haber-yenisarbademli.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu